Література 70-90-х років ХІХ ст. Творчість
І.Нечуя-Левицького та Панаса Мирного
Варіант 1
1. Товариство «Просвіта» як центр наукової й культурно-освітньої роботи
починає діяти з 1868 р. у:
а) Львові; б) Києві; в) Харкові; г) Чернівцях.
а) Львові; б) Києві; в) Харкові; г) Чернівцях.
2. До яких позасюжетних елементів найчастіше вдається автор «Кайдашевої
сім’ї»:
а) описи; б) роздуми; в) ліричні відступи; г) публіцистичні відступи.
а) описи; б) роздуми; в) ліричні відступи; г) публіцистичні відступи.
3. «Польова царівна» - так назвав Панас Мирний одну з героїнь роману «Хіба
ревуть воли, як ясла повні?». Це:
а) Мотря; б) Галя; в) Христя; г) баба Оришка.
а) Мотря; б) Галя; в) Христя; г) баба Оришка.
4. Що є предметом зображення в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева
сім’я»:
а) трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.;
б) традиційний патріархальний устрій українського села;
в) сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей;
г) розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм.
а) трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.;
б) традиційний патріархальний устрій українського села;
в) сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей;
г) розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм.
5. Які події у сюжеті повісті «Кайдашева сім’я» є головним композиційним
елементом:
а) три найбільші сварки-бійки, кожна з яких має свою зав’язку і розв’язку;
б) одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі;
в) кульмінаційна сварка через грушу на городі як розв’язка твору;
г) зображення Марусі Кайдашихи.
а) три найбільші сварки-бійки, кожна з яких має свою зав’язку і розв’язку;
б) одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі;
в) кульмінаційна сварка через грушу на городі як розв’язка твору;
г) зображення Марусі Кайдашихи.
6. Укажіть, які образи створює у своїх творах І.Нечуй-Левицький:
а) типові; б) трагічні; в) героїчні; г) ідеальні.
а) типові; б) трагічні; в) героїчні; г) ідеальні.
7. Визначте специфічність гумору в повісті «Кайдашева сім’я»:
а) гумор з елементами іронії, наближеної до сатири; б) сміх крізь сльози співчуття;
в) викривальний сміх; г) гумор заради розваги.
а) гумор з елементами іронії, наближеної до сатири; б) сміх крізь сльози співчуття;
в) викривальний сміх; г) гумор заради розваги.
8. Вкажіть, який жанр української прози започаткував І.Нечуй-Левицький:
а) соціально-побутову повість; б) ліро-епічний роман; в) соціально-психологічний роман;
г) психологічну новелу.
а) соціально-побутову повість; б) ліро-епічний роман; в) соціально-психологічний роман;
г) психологічну новелу.
9. Визначте головну проблему роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла
повні?»:
а) неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва;
б) конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт ХІХ ст.;
в) конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села;
г) конфлікт батьків і дітей.
а) неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва;
б) конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт ХІХ ст.;
в) конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села;
г) конфлікт батьків і дітей.
10. Словами: « Сам – предводитель; родичі – урядники; справник,
суддя, підсудки – все то зяті, родичі зятів, племінники,,, Як квочка курчат
збирає під крила, так … придбав до своїх лап цілий повіт...», – автори
роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» характеризують:
а) Максима Ґудзя; б) Чіпку Варениченка; в) Василя Польського; г) сотниченка Саєнка.
а) Максима Ґудзя; б) Чіпку Варениченка; в) Василя Польського; г) сотниченка Саєнка.
11. З’ясуйте, у чому виявилось новаторство роману Панаса Мирного «Хіба
ревуть воли, як ясла повні?»:
а) у створенні першого зразка соціально-психологічного роману, в якому розкрито соціальну дійсність в усіх її суперечностях та впливовості на формування характеру особистості;
б) у створенні багатогранного, динамічного образу селянина-борця, формування якого спричинене розоренням селянства;
в) у всебічному показі життя українського пореформеного села;
г) у показі причин розшарування селянства, розпаду патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин.
а) у створенні першого зразка соціально-психологічного роману, в якому розкрито соціальну дійсність в усіх її суперечностях та впливовості на формування характеру особистості;
б) у створенні багатогранного, динамічного образу селянина-борця, формування якого спричинене розоренням селянства;
в) у всебічному показі життя українського пореформеного села;
г) у показі причин розшарування селянства, розпаду патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин.
12. Яким правилом керувався в житті «чесний труженик» Грицько Чупруненко:
а) «Коли б можна, – увесь би цей світ виполонив, а виростив новий… Тоді б може й правда настала!..»; б) «Береженого й Бог береже»; в) «Своя сорочка ближче до тіла»;
г) «А що люди про мене скажуть?».
а) «Коли б можна, – увесь би цей світ виполонив, а виростив новий… Тоді б може й правда настала!..»; б) «Береженого й Бог береже»; в) «Своя сорочка ближче до тіла»;
г) «А що люди про мене скажуть?».
13. Встановити відповідність між назвами літературних напрямів та їх
визначальними рисами. (1 б)
А. Романтизм
Б. Класицизм В. Реалізм Г. Сентименталізм творів. |
1. Підвищена емоційність зображення подій та характерів.
2. Культ почуттів. 3. Обов'язкове дотримання канонічних правил написання 4. Принцип точної відповідності реальній дійсності. 5. Зображення не самого предмета, а враження від нього. |
14. Встановіть
відповідність між терміном та його визначенням.(1 б)
А гумор
Б сатира В троп Г іронія |
1. Слово чи вислів, ужитий у переносному, образному значенні.
2. Художні твори різних жанрів, у яких смішне в житті людей 3. глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення; 4. зіставлення протилежних явищ, понять, характерів для посилення враження 5. твори викривального характеру, у яких гостро висміюються негативні суспільні явища |
Дайте розгорнуту відповідь на одне із запитань (4 б.)
15.1. До якого
жанру належить твір Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я»? Відповідь
аргументуйте.
15.2. Доведіть
або спростуйте тезу: «Злочин завжди перекреслює найблагородніші поривання».
Література 70-90-х
років ХІХ ст. Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного.
Варіант 2
1. Укажіть стиль,
характерний для творів І.Нечуя-Левицького:
а) класицизм;
б) романтизм;
в) реалізм;
г) сентименталізм.
а) класицизм;
б) романтизм;
в) реалізм;
г) сентименталізм.
2. Вкажіть, хто з
відомих українських письменників назвав І.Нечуя-Левицького «всеобіймаючим оком
України», «артистом зору»:
а) Т.Шевченко;
б) І.Франко;
в) Леся Українка;
г) О.Маковей.
а) Т.Шевченко;
б) І.Франко;
в) Леся Українка;
г) О.Маковей.
3. Укажіть героя твору
«Кайдашева сім'я», про якого сказано: «Широке лице було сухорляве й
бліде, наче в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки»:
а) Лаврін;
б) Карпо;
в) Омелько;
г) Кайдашиха.
а) Лаврін;
б) Карпо;
в) Омелько;
г) Кайдашиха.
4. Що заперечує автор
у повісті «Кайдашева сім’я», створюючи комічні ситуації і сцени:
а) необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством;
б) крутий характер Марусі Кайдашихи;
в) постійне вживання спиртного старим Кайдашем;
г) безглузде марнування життя і здоров’я на суперечки, які порушують цілісність і міцність родини.
а) необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством;
б) крутий характер Марусі Кайдашихи;
в) постійне вживання спиртного старим Кайдашем;
г) безглузде марнування життя і здоров’я на суперечки, які порушують цілісність і міцність родини.
5. Укажіть епізод,
який є зав’язкою твору «Кайдашева сім'я»:
а) Мелашка тікає з дому;
б) брати розмовляють про дівчат;
в) Карпо сватається до Мотрі;
г) до сім’ї Кайдашів входить Мотря.
а) Мелашка тікає з дому;
б) брати розмовляють про дівчат;
в) Карпо сватається до Мотрі;
г) до сім’ї Кайдашів входить Мотря.
6. Укажіть хибне
твердження:
а) «Кайдашева сім'я» - реалістична повість;
б) «Кайдашева сім'я» - соціально-побутова повість;
в) «Кайдашева сім'я» - енциклопедія народознавства;
г) «Кайдашева сім'я» - соціально-психологічна повість.
а) «Кайдашева сім'я» - реалістична повість;
б) «Кайдашева сім'я» - соціально-побутова повість;
в) «Кайдашева сім'я» - енциклопедія народознавства;
г) «Кайдашева сім'я» - соціально-психологічна повість.
7. Укажіть термін,
який випадає з логічного ряду:
а) зав’язка;
б) метафора;
в) експозиція;
г) кульмінація.
а) зав’язка;
б) метафора;
в) експозиція;
г) кульмінація.
8. Де вперше окремою
книжкою видруковано роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?
а) у Женеві;
б) у Відні;
в) у Санкт-Петербурзі;
г) у Варшаві.
а) у Женеві;
б) у Відні;
в) у Санкт-Петербурзі;
г) у Варшаві.
9. «Моя хата скраю» -
життєвий принцип, який сповідує герой твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли,
як ясла повні?»:
а) Чіпка;
б) Грицько;
в) Максим;
г) Порох.
а) Чіпка;
б) Грицько;
в) Максим;
г) Порох.
10. Вкажіть причини
часових зміщень, поєднання теперішнього і минулого в романі «Хіба ревуть воли,
як ясла повні?»:
а) авторський задум , спрямований на композиційне урізноманітнення твору;
б) намагання автора надати своєму твору справді епічного звучання;
в) прагнення автора відтворити цілісну картину буття через закономірний зв’язок явищ і подій;
г) уможливлення розкриття авторського стилю і творчої манери.
а) авторський задум , спрямований на композиційне урізноманітнення твору;
б) намагання автора надати своєму твору справді епічного звучання;
в) прагнення автора відтворити цілісну картину буття через закономірний зв’язок явищ і подій;
г) уможливлення розкриття авторського стилю і творчої манери.
11. За жанром твір
Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» -
а) історичний роман;
б) соціально-побутовий роман;
в) етнографічна повість;
г) соціально-психологічний роман.
а) історичний роман;
б) соціально-побутовий роман;
в) етнографічна повість;
г) соціально-психологічний роман.
12. Назвіть співавтора
роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) І.Франко;
б) І.Білик;
в) І.Нечуй-Левицький;
г) П.Рудченко.
а) І.Франко;
б) І.Білик;
в) І.Нечуй-Левицький;
г) П.Рудченко.
Завдання на встановлення відповідностей.(по 1 б)
13. Встановити відповідність
між літературними напрямами та їх представниками .
А.
Романтизм
Б. Класицизм В. Реалізм Г. Сентименталізм |
1. І.
Котляревський.
2. І. Нечуй-Левицький. 3. Г. Квітка-Основ’яненко. 4. Ранній Шевченко. 5. Г. Сковорода |
14. Термін -
Визначення
1. історичний
факт
2. художній вимисел 3. сюжет художнього твору 4. композиція художнього твору |
А
народжена творчою уявою письменника, художньо видозмінена дійсність
Б будова художнього твору В описи в художньому творі Г справжня подія, що відбулася в конкретний час і документально зафіксована Д послідовний виклад подій у художньому творі |
Дайте розгорнуту відповідь на одне із запитань.(4б)
15.1. Доведіть, що
твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є реалістичним.
Відповідь аргументуйте.
15.2. Доведіть або
спростуйте тезу: «Не можна бути щасливим, якщо достаток і багатство створені за
рахунок нещастя інших».
Література 70-90-х років ХІХ ст. Творчість
І.Нечуя-Левицького та Панаса Мирного
Варіант 3
1. У якій родині народився І.Нечуй-Левицький?
А
лікаря; Б священика;
В козака; Г селянина;
2. За стильовими ознаками
«Кайдашева сім'я» - яскравий зразок
повісті...
А
романтичної; Б імпресіоністичної; В сентиментальної;
Г реалістичної;
4. У характері якого персонажа повісті «Кайдашева сім'я» поєднується сварливість, брутальність
із лицемірством та улесливістю?
А Омелька Кайдаша; Б Балашихи; В баби Палажки;
Г Марусі Кайдашихи
5. Кого з персонажів повісті «Кайдашева
сім'я» стосується така портретна
характеристика:«... Молоде довгасте
лице було рум'яне. Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум'яні губи
- все подихало молодою парубочою
красою»?
А Карпа; Б Кайдаша; В Лавріна; Г Балаша;
6. Хто з персонажів повісті був «... дуже богомільний, ходив до церкви щонеділі не тільки
на службу, а навіть на вечерню,
говів два рази на рік, горнувся до
духовенства, любив молитись і постити;
він понеділкував і постив
дванадцять п'ятниць на рік,
перед декотрими празниками»?
А
чумак; Б Балаш;
В
Карпо; Г
Кайдаш
7. Хто з дослідників
зауважив, що у романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» «змальовано майже
столітню історію українського села»?
А Леся Українка;
Б І.Франко; В М.Вороний;
Г М.Зеров;
8 . Із скількох частин складається роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?
А із двох; Б шести;
В трьох; Г п'яти;
9. За жанровою формою роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є
А філософським;
Б історичним; В соціально-побутовим; Г соціально-психологічним;
10. У якому стилі написано роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?
А у класицистичному;
Б романтичному; В імпресіоністичному; Г реалістичному
11.
Назвіть співавтора Панаса Мирного в написанні
роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
А М. Драгоманов;
Б М.
Старицький; В Іван Білик;
Г Іван Манжура;
12. Кому належать слова: «З появою романів і повістей Панаса Мирного в українську художню прозу ринула повінь народного життя з усім розмаїттям людських характерів,
із істинністю народного
мислення, з незвичайно багатим емоційним
світом простих людей»?
А І. Франкові; Б
М. Коцюбинському; В І. Нечую-Левицькому; Г О. Гончару
13. Завдання на встановлення відповідностей.(по 1 б)
Установіть послідовність розгортання
подій у повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького:
а) перший епізод 1)
Кайдаші їдуть на оглядини Мелашки;
б) другий епізод 2)
Мелашка тікає до Києва;
в) третій епізод 3)
Карпо повінчався з Мотрею;
г) четвертий
епізод 4)
Карпо та Лаврін переміряють город;
д) п’ятий епізод 5)
поховали Кайдаша з великою почестю
14.. . Установіть
послідовність розгортання подій у І частині роману «Хіба ревуть воли…?» Панаса
Мирного:
а) перший епізод 1) громада приймає козака
Остапа Макаровича Хруща;
б) другий епізод 2) Чіпка у наймах у Бородая;
в) третій епізод 3) Чіпка випасає худобу з
дідом Уласом;
г) четвертий
епізод 4) Грицько
повертається із заробітків і одружується;
д) п’ятий епізод 5) зустріч Чіпки з Галею.
15. … Напишіть
твір-мініатюру. «Актуальність повісті «Кайдашева сім’я» І.
Нечуя-Левицького».
Література 70-90-х років
ХІХ ст. Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного.
Варіант 4
1. Про яку героїню повісті сказано: «До природної звичайності української селянки в неї пристало щось вже дуже солодке, аж нудне. Але як тільки вона трохи сердилась, з неї спадала та солодка луска, і вона лаялась і кричала на ввесь рот»?
А про Палажку;
Б Параску; В Кайдашиху;
Г Балашиху;
2. Хто з героїв повісті «...був добрий стельмах, робив панам і селянам вози, борони, плуги та орала і заробляв добрі гроші, але ніяк не міг вдержати
їх у руках. Гроші втікали до шинкаря»?
А чернець; Б Карпо; В Лаврін; Г Кайдаш
3. . Хто з персонажів твору лікував Омелька Кайдаша?
А баба Параска;
Б баба Палажка;
В Маруся
Кайдашиха; Г Мотря;
4. Про яку героїню повісті сказано: «...Була з поетичною душею, з ласкавим серцем.
Часом вона в своїй розмові несамохіть
вкидала слова пісень»?
А про Мотрю;
Б Параску; В Палажку; Г Мелашку;
5.
Чим була заквітчана Мелашка, коли її
вперше побачив Лаврін,
повертаючись із млина?
А маками; Б
незабудками; В
трояндами; Г волошками; Д
ромашками
6.
Яку професію мав Омелько Кайдаш?
А бондаря; Б
стельмаха; В каменяра; Г
столяра
7.
Назвіть справжнє
прізвище автора роману «Хіба ревуть
воли, як ясла повні?»:
А Рудченко; Б Фітільов; В Семанюк; г Тобілевич; Д Кандиба
8.
Із яким містом пов'язане життя і творчість Панаса Мирного?
А Київ; Б Харків; В Полтава; Г Чернігів
9. Хто став прототипом Чіпки в романі Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ?
А Кармелюк; Б Іван Гонта;
В Василь Гнидка; Г Іван Сірко;
10. Хто засилав старостів до дочки найбагатшого козака Лози і спіймав облизня?
А Чіпка; Б
Остап Хрущ; В Грицько; Г
Максим Ґудзь;
11. Хто взяв Мотрю
догодувати до смерті після того, як
Чіпку заарештували?
А Грицько; Б Лоза; В Хоменко; Г дід Улас;
12. . Кому в часи закріпачення України дісталося велике
село Піски?
А Мирону Ґудзю;
Б генералу
Польському; В Шавкуну; Г Пороху;Д Лушні
13. Установіть відповідність.
Герой
Вчинок
1 Максим
Гудзь
а) убиває панського сторожа
2
Галя
б)
отримує за службу орден Георгія
3 Чіпка
в) відмовляється за гроші від одруження з Галею
4
Чижик
г) вішається з горя
14. . Визначте
спільне в художній манері І. Нечуя-Левицького і Панаса Мирного.
15. Академік О. Білецький назвав роман «Хіба ревуть воли, як
ясла повні?» «будинком з багатьма прибудовами і надбудовами». Поясніть цю
цитату .
Література 70-90-х
років ХІХ ст. Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного.
Варіант 5
1.
Хто з героїв повісті «...ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди. Його насуплене, жовтувате
лице не розвиднювалось навіть тоді, як губи
осміхались»?
А Лаврін; Б Карпо; В Кайдаш; Г
священик; Д Балаш
2.
Яка героїня повісті «...перейшла через греблю, ступила на місток на потоках, сперлась на поренчата й задивилась не так на воду, як на свою вроду. До неї з води виглянуло її лице, свіже, як ягода, з чорними бровами. Дівчина милувалась собою та червоним намистом на шиї»?
А Мелашка;
Б Мотря; В проскурниця;
Г Кайдашиха;
Д Параска
3.
Яка героїня, не витерпівши знущання свекрухи, вирішила залишитись у Києві?
А Мотря; Б Маруся Кайдашиха;
В Мелашка Г баба Палажка;
Д Балашиха
4. Хто з героїнь твору хвалиться: «З'їла я двадцять пасок у Києві, то, може, бог поможе з'їсти
і двадцять першу»?
А Параска; Б Кайдашиха;
В Палажка; Г проскурниця; Д Мотря
5. Хто з героїв повісті «...був чоловік гордий,упертий, не любив нікому кланятись, навіть рідному батькові»?
А
Лаврін; Б Карпо; В Кайдаш; Г Балаш; Д кум Кайдаша
6. Який
засіб комічного використав І.Нечуй-Левицький у наведеному епізоді: «Кайдашиха вкачалась у сіно та в пил і тільки обтрушувалась.
Сіно почіплялось до червоних торочок
на голові, поналазило за комір, в
пазуху, заплуталось в хрестах та в
дукачах. Пил набився їй у ніс, у вуха і навіть у рот. Вона розперезалась, витрушувала сіно з-за пазухи та пирхкала, як кішка, що понюхала перцю»?
А гумор; Б
сатиру; В сарказм; Г гротеск;
Д
іронію
7. Про кого з героїнь твору
сказано, що вони жили у згоді між собою: «Одна другу так уподобали, мов
сестри рідні. Хоч одна одній, як завжди водиться між жінками, і не розкривала своєї душі до дна, не
показувала, що діється насподі серця;
отже одна в одній чула щось
собі рідне, привітне й любе»?
А про Мокрину та Уляну; Б Явдоху та Мотрю;
В генеральшу та молодшу дочку;
Г Оришку та Христю;
Д Галю та Христю
8.
Назвіть прізвище Грицька:
А
Чупруненко; Б Ґудзь; В Порох;
Г
Вареник; Д Хрущ
9. Хто з героїнь так говорить про своє життя: «Це ж, видно, і
мені не краща доля судилася: розбишацька дочка - розбишацька й жінка!»?
А
Галя; Б Христя; В Оришка; Г Уляна; Д Мотря
10. Про чию хату мовиться в наведеному
уривку: «На самому краї села, од вигону, стояла невеличка хатка, вікнами
на широкий шлях. З-за хатки виглядали невеличкі хлівці, повіточки;
трохи далі - тік; за током - огород; а все кругом обнесено
низенькою ліскою... Не достатки, а тяжка праця кидалась в вічі»?
А
Грицька; Б Чіпки;
В Мирона Ґудзя; Г козака Лози; Д
Максима Ґудзя
11. Кого з героїв твору стосується наведена характеристика: «Палкий, як порох, сміливий, як голодний вовк, він усіх побивав, над
усім верховодив...»?
А діда Уласа;
Б Мирона Ґудзя;
В Грицька; Г Максима Ґудзя;
Д Пороха
12. Характеристиці
образу Грицька ( роман «Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного) не відповідає такий
рядок:
а) «Ой, злий же він був!.. Ой, лютий! Він би
міг – матері очі видрав, або сам собі що
заподіяв»;
б) «…козачий син,
сирота»;
в) «Виходили на заробітки піщани, - потяг… з
ними, скинувши через плече косу, а за
спину - торбину з сухарями»;
г) «…тепер зовсім іншими очима дивився на
людей: до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда».
13.
Установіть відповідність між вчинком та героєм:
1 Віддав сина у москалі. 2
Разом зі своїми друзями став на шлях розбою.
3.
3 дозволу пана Польського завів
шинок у Пісках. 4 Заробив гроші і став хазяїном.
А Іван Ґудзь. Б Мирон Ґудзь. В Чіпка. Г Лейба Д Грицько
А Іван Ґудзь. Б Мирон Ґудзь. В Чіпка. Г Лейба Д Грицько
14. Моє
ставлення до синів та невісток Омелька Кайдаша (за повістю І. Нечуя-Левицького
«Кайдашева сім’я»).
15. Напишіть
твір-мініатюру.
Чи завжди помста –
це єдиний і правильний вихід із ситуації, що склалася ( за романом «Хіба ревуть
воли, як ясла повні?» П. Мирного
Література 70-90-х років ХІХ ст. Творчість І. Нечуя-Левицького
та Панаса Мирного. Варіант 6
1. Чий портрет змальовано в наведеному уривку: «Широкі рукава закачались до ліктів; з-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки. Широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки. Кучеряве посічене волосся стирчало на голові, як пух, і блищало сивиною»?
А Омелька Кайдаша; Б Довбиша; В Білаша; Г Лавріна; Д Карпа
2. Чий портрет змальовано в наведеному уривку: «Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка,
з кремезними ногами, з рукавами,
позакачуваними по лікті, з чорними
косами, вона була ніби намальована
на білій стіні. Загоріле рум'яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з тем ними блискучими, як
терен, облитий дощем, очима. В лиці,
в очах було розлите щось гостре, палке, гаряче, було видно розум з завзяттям і трохи з злістю»?
А Палажки;
Б Марусі Кайдашихи;
В Мотрі; Г Мелашки; Д Параски
3. Із ким ходила на Великдень у Київ Мелашка?
А з Палажкою;
Б Параскою; В Кайдашихою;
Г Мотрею; Д Ганною
4. Про кого з своїх героїнь-селянок І. Нечуй-Левицький оповідає з іронією: «Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства. До
неї прилипла якась облесливість в
розмові й повага до панів. Вона
любила цілувать їх в руки, кланятись,
підсолоджувала свою розмову з ними»?
А про проскурницю; Б Мотрю; В Марусю Кайдашиху; Г Мелашку; Д бабу Палажку
4.
. Через що наприкінці твору І. Нечуя-Левицького найчастіше
сварилися сім’ї ?
А Переділ земельного наділу в полі; Б поділ волів та возів з батькової спадщини;
В худобу, що лізла в шкоду, за грушу; Г постійні бійки між дітьми.
В худобу, що лізла в шкоду, за грушу; Г постійні бійки між дітьми.
6. Чий портрет змальовано в наведеному уривку: «...уже немолодий чоловік, коренастий, з довгими усами, з закрученим за вухо оселедцем, тащо він ще довго після того, як оселився, не
кидав свого запорозького звичаю -
воювання. «Воював, - казав він, - з
ляшнею, воював з башею, воював з
татарвою, а тепер воюватиму з звіром!»?
А
Максима Ґудзя; Б Мирона Ґудзя;
В Остапа Хруща; Г діда Уласа; Д козака Бородая
7.
Чий портрет змальовано в наведеному уривку:
«Як же дійшов до літ та вбрався в силу, біда з ним та й годі. Високого зросту, станкий, бравий, широкоплечий, як з заліза збитий, а до того ще й меткий, як заєць, співун, реготун... Хороший з лиця, повновидий, рум'янець на всю щоку, з чорними, веселими очима, з чорним лискучим усом, він був першим красенем на селі...»?
А Чіпки; Б Максима; В Грицька; Г Мирона; Д Івася
8. Хто розкрив Чіпці таємницю його батька?
А баба Оришка;
Б пани Польські; В дід Улас; Г козак Бородай; Д Максим Ґудзь
9. Як у селі прозвали Максима Ґудзя?
А Розбишакою;
Б Махамедом; В Пропащою силою; Г Непослухом; Д П'яницею
10. Хто з персонажів роману Панаса Мирного «Хіба ревуть
воли, як ясла повні?» так переймався долею
України і своєї сім’ї, що не зміг пережити звістки про закріпачення колись вільних запорожців: «Як косою скосила його думка про неволю»?
А Мирон Ґудзь; Б Максим Ґудзь; В Іван Ґудзь; Г Остап Хрущ;Д дід Улас
11. Про кого односельці із захопленням говорили: «От парубок! от хазяїн!» Батьки та матері гострили
на його зуби, як на корисного жениха, особливо
убогші. Та ...[він] тепер зовсім іншими очима дивився на людей: до багачів горнувся, а на голоту
дивився згорда»?
А про Чіпку; Б Лушню; В Грицька; Г Максима; Д Мирона
12. Хто писав «прошеніе» для Чіпки, коли в нього відібрали
землю?
А Порох; Б секретар Чижик; В Кривинський; Г генеральша; Д Саєнко
13. Установіть
відповідність. Елемент
сюжету
Епізод
1
експозиція
а) сватання й одруження Карпа з Мотрею
2
зав`язка
б) розмова Карпа й Лавріна про одруження
3 розвиток
дії
в) всихання груші
4
кульмінація
г) сварка через грушу
д) лікування Омелька Кайдаша бабою Палажкою
14. Висловіть власну думку про
життєвий вибір Чіпки (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла
повні?»
15. Напишіть
твір-мініатюру: «Високий духовний
потенціал народу, втілений у жіночих образах роману «Хіба ревуть воли, як ясла
повні?»
Немає коментарів:
Дописати коментар