Контрольна робота. 10 клас. Життя та творчість Михайла
Коцюбинського, Василя Стефаника
Варіант 1
1. Характерні риси якої модерністської течії мають
місце у творчості визначного письменника літературного процесу кінця XIX —
початку XX ст. — Михайла Коцюбинського?
А)
Неоромантизму; Б) експресіонізму; В) імпресіонізму; Г) неокласицизму.
2. Як прийнято називати Михайла Коцюбинського?
А) Великий
Каменяр; Б) Великий Квіткар; В) Великий Сонцепоклонник;
Г) Великий Художник.
Г) Великий Художник.
3. У якому з
наведених творів присутня дійова особа «Моя втома»?
А) «Тіні
забутих предків»; Б) «Ялинка»; В)
«Intermezzo»; Г) «Цвіт яблуні»
4. Стефаник - майстер
А)
Соціально-психологічного роману;
Б)
соціально-психологічної повісті;
В)
соціально-психологічної новели;
Г)
соціально-психологічної драми.
5. Який твір В. Стефаника розкриває
тему еміграції галицького селянства’
А)
«Камінний хрест»; Б) «Новина»; В)
«Синя книжечка»; Г) «Сини».
6. Який образ у новелістиці В. Стефаника
символізує пам’ять про людину на землі, її виснажливу й животворну працю?
А) Портрет
Шевченка; Б) кленові листки; В) розрита могила;
Г)
кров із порізаної на полі ноги; Д)
камінний хрест.
7. Укажіть назву течії модернізму,
ознаки якої яскраво представлені у творчості В. Стефаника:
А)
імпресіонізм; Б) експресіонізм; В) символізм; Г)
класицизм; Д) реалізм.
8. . Установіть відповідність між цитатною
характеристикою і персонажем твору М. Коцюбинського:
1) «…Був
дев’ятнадцятою дитиною в гуцульській родині Палійчуків»
2) «…Погляд її чорних матових очей м’яко поринав у… серце»
3) «…3 багацького роду, фудульна… з грубим голосом і воластою шиєю»
4) «Він був могутній, потужний, все знав. Од його слова гинула зразу худоба, сохла й чорніла, як дим, людина, він міг послати смерть і життя, розігнать хмару і сперти град, вогнем чорного ока спопелить ворогів і запалити в жіночому серці кохання»
5) «…Боронить людей од нявок. Він був смертю для них: зловить і роздере»
2) «…Погляд її чорних матових очей м’яко поринав у… серце»
3) «…3 багацького роду, фудульна… з грубим голосом і воластою шиєю»
4) «Він був могутній, потужний, все знав. Од його слова гинула зразу худоба, сохла й чорніла, як дим, людина, він міг послати смерть і життя, розігнать хмару і сперти град, вогнем чорного ока спопелить ворогів і запалити в жіночому серці кохання»
5) «…Боронить людей од нявок. Він був смертю для них: зловить і роздере»
А) Микола; Б) Чугайстир; В) Іванко;
Г) Марічка; Д) Палагна; Е) Юра.
9.
Твір-роздум «Чому кохання — вічна таїна?» (за повістю «Тіні забутих
предків»)
.
Життя та творчість Михайла
Коцюбинського, Василя Стефаника
Варіант 2
1. Кому М. Коцюбинський присвятив новелу «Intermezzo»?
А) Дружині Б) Є. Чикаленку; В) М. Жуку; Г) кононівським
полям; Д) синові.
2. Як розкривається «Я» героя у творі «Intermezzo»?
А) Через
авторську характеристику; Б) через
портрет;
B) y
діалогах з іншими персонажами; Г) через численні характеристики інших
персонажів; Д) у його внутрішньому
монолозі.
3. Вам необхідно визначити, як називалися
пісні, котрі співала Марічка, одна з героїнь твору Михайла Коцюбинського «Тіні
забутих предків»?
А) Гагілки; Б) співомовки; В) коломийки; Г) гаївки; Д) колядки.
4. Визначіть,
що було перешкодою на шляху закоханності головних персонажів повісті М. Коцюбинського
«Тіні забутих предків»?
А) Сили
природи; Б) родова ворожнеча; В) зрада Іванка;
Г) зміна місця проживання; Д) малий вік закоханих.
Г) зміна місця проживання; Д) малий вік закоханих.
5. Василь Стефаник — представник
А харківської школи романтиків Б «Руської трійці»
А харківської школи романтиків Б «Руської трійці»
В Кирило-Мефодіївського братства Г «Покутської трійці» Д «Молодої музи»
6. Події в новелі «Камінний хрест» В. Стефаника
відбуваються
А за часів кріпаччини Б після скасування кріпосного права
В наприкінці XIX — на початку XX ст. Г під час Першої світової війни
Д після більшовицького перевороту
А за часів кріпаччини Б після скасування кріпосного права
В наприкінці XIX — на початку XX ст. Г під час Першої світової війни
Д після більшовицького перевороту
7. Репліка За цим краєм не варт собі туск до серця брати! Ця
земля не годна кілько народа здержати та й кількі біди втримати належить
А Іванові Дідуху Б Катерині В кумові Михайлу Г синові Івана
Д одному з односельців
А Іванові Дідуху Б Катерині В кумові Михайлу Г синові Івана
Д одному з односельців
8. Своєрідність новели М.
Коцюбинського «Intermezzo» полягає у використанні ( 4 відповіді):
1 значної кількості образотворчих засобів у змалюванні пейзажів;
2 мінімальної кількості образотворчих засобів;
3 пейзажу для розкриття психології митця;
4 внутрішнього монологу як засобу відтворення душевного стану героя;
5 плавної, послідовної розповіді про події;
6 драматично напруженого діалогу;
7 викладу матеріалу від третьої особи.
1 значної кількості образотворчих засобів у змалюванні пейзажів;
2 мінімальної кількості образотворчих засобів;
3 пейзажу для розкриття психології митця;
4 внутрішнього монологу як засобу відтворення душевного стану героя;
5 плавної, послідовної розповіді про події;
6 драматично напруженого діалогу;
7 викладу матеріалу від третьої особи.
9. Гармонійний талант (про творчість
М. Коцюбинського).
Життя і творчість
Михайла Коцюбинського, Василя Стефаника
Варіант 3
1.
Новела «Камінний хрест» закінчується словами
А Але Іван не дивився в той бік. Ймив стару за шию і пустився з нею в танець.
Б А Михайло ймив Івана за барки, і шалено термосив ним, і верещав як стеклий.
В [Іваниха] все рукою показувала в повітрю, як глибоко вона той поріг виходила.
Г Люди задеревіли, а Іван термосив жінкою, як би не мав уже гадки пустити її живу з рук.
Д Видиш, стара, наш хрестик? Там є відбито і твоє намено. Не біси, є і моє, і твоє…
А Але Іван не дивився в той бік. Ймив стару за шию і пустився з нею в танець.
Б А Михайло ймив Івана за барки, і шалено термосив ним, і верещав як стеклий.
В [Іваниха] все рукою показувала в повітрю, як глибоко вона той поріг виходила.
Г Люди задеревіли, а Іван термосив жінкою, як би не мав уже гадки пустити її живу з рук.
Д Видиш, стара, наш хрестик? Там є відбито і твоє намено. Не біси, є і моє, і твоє…
2.
Символом розпачу від прощання з рідним краєм у новелі «Камінний хрест» є
А горб Б хрест В танець Г камінь Д збіжжя
А горб Б хрест В танець Г камінь Д збіжжя
3.
Як вирішив Гриць спокутувати свою провину?
А)
Пішов «медлуватиси»; В) пішов «глемедати»;
Б)
пішов «начинятися»; Г) пішов «пацити».
4.
Як звали головного героя новели «Камінний хрест»?
А)
Іван Артемійчук;
В) Марко Черемшина;
Б)
Іван Дідух;
Г) Гриць Летючий
5. Основним
предметом зображення в повісті «Тіні забутих предків» є
А. міфологічний
світ Б. життя Івана Палійчука В. кохання Івана та Марічки
Г. побут,
вірування й легенди гуцулів
6 Укажіть,
який художній засіб використано автором у словах: « На небі сонце – серед нив
я»?
А. іронію Б. інверсію
В. паралелізм Г. алегорію
7. Визначити ідейну протистать Марічки за
системою образів твору Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків»
А) Іванкові; Б) матері Іванка; В) Палатні;
Г) Щезнику; Д) Юрі.
8. Установіть відповідність
Художній
засіб Приклад
1 метонімія А Догори ліз кінь, як по
леду…
2
персоніфікація Б Вік свій збув на тім горбі.
3
фразеологізм В Спросив Іван ціле село.
4 порівняння
Г Очі замиготіли великим жалем, а лице задрожало…
Д Сонце…
малює по нім маленькі фосфоричні звізди.
9. Назвіть риси експресіонізму в
новелах В. Стефаника
Життя і творчість Михайла
Коцюбинського, Василя Стефаника
Варіант 4
1. Символом розпачу від прощання з рідним краєм у
новелі «Камінний хрест» є
А горб Б хрест В танець Г камінь Д збіжжя
А горб Б хрест В танець Г камінь Д збіжжя
2. Кульмінацією новели «Камінний хрест» є
А пісня про загублені молоді літа Б розповідь Івана односельцям по хрест
В звернення Івана Дідуха до дружини Г танець Івана Дідуха з дружиною
Д розповідь про молодість Івана Дідуха
А пісня про загублені молоді літа Б розповідь Івана односельцям по хрест
В звернення Івана Дідуха до дружини Г танець Івана Дідуха з дружиною
Д розповідь про молодість Івана Дідуха
3. Композиційною особливістю новели «Камінний хрест»
НЕ Є
А поділ на сім частин В діалоги В розповідь від першої особи
Г розповідь про минуле Івана Дідуха Д кульмінація в кінці твору
А поділ на сім частин В діалоги В розповідь від першої особи
Г розповідь про минуле Івана Дідуха Д кульмінація в кінці твору
4. Утомлену душу письменника а новелі «Іntermezzo” наснажила
А. мрія Б.
революція В. Природа Г. Музика
5. Як
називалися літературні читання молодих талантів, що збиралися на квартирі М. Коцюбинського?
А літературні дискусії; Б засідання молодих; В літературні суботи;
Г літературні понеділки; Д літературні вівторки.
А літературні дискусії; Б засідання молодих; В літературні суботи;
Г літературні понеділки; Д літературні вівторки.
6. Вплив яких ідей відчутний у перших творах М.
Коцюбинського («Андрій Соловейко», «П’ятизлотник» та інших)?
А соціалістичних; Б народницьких; В комуністичних; Г націоналістичних;
Д космополітичних.
А соціалістичних; Б народницьких; В комуністичних; Г націоналістичних;
Д космополітичних.
7. Чому за головного героя новели «Новина» ніхто
не хотів вийти заміж?
А)
Через його злидні; В) бо в
нього вже була дружина;
Б)
через його дітей; Г) бо
він часто випивав та бив усіх навколо
8. Установіть
відповідність.
Стильові течії
модернізму Ознаки
1
символізм А намагання героя
наблизити дійсність до мрії, сильний герой
2
неоромантизм Б відтворення сутності предметів та
ідей через знаки
3
імпресіонізм В об’єктивне
зображення дійсності, типовий герой у типових
обставинах
4
експресіонізм Г мінливість вражень
і відчуттів героя, зорові й слухові образи
Д повсякденний
біль героя, невтішне майбутнє, контрасти
9.
Осмислення філософських категорій життя та смерті у повісті «Тіні забутих
предків»
Життя та творчість Михайла
Коцюбинського, Василя Стефаника
Варіант
5
1.
Значення творчості В. Стефаника в
українській і світовій літературі полягає:
А) у
майстерному розкритті теми голодомору;
Б) у
вдалому і майстерному введенні розмовної діалектної лексики до
літературного вжитку;
В) у майстерності
розкриття соціального конфлікту;
Г) в
умінні в малому за обсягом психологічному творі передати картини людського
життя;
Д) у
глибокому розкритті теми Першої світової війни.
2. В. Стефаник був депутатом
парламенту:
а)
чернівецького; б) польського; в) віденського; г) австро-угорського.
3.Горб Іван Дідух щовесни обкладав:
а) камінням; б) гноєм; в) дерном; г) піском.
4. Що М. Коцюбинський відображає у творі «Тіні
забутих предків»?
А своєрідність міфологічного світовідчуття і світосприймання гуцулів;
Б особливості сприйняття світу степовиками;
В життя селян Волині у повній гармонії з природою;
Г своєрідність світовідчуття галичан;
Д адаптацію циган на території України.
А своєрідність міфологічного світовідчуття і світосприймання гуцулів;
Б особливості сприйняття світу степовиками;
В життя селян Волині у повній гармонії з природою;
Г своєрідність світовідчуття галичан;
Д адаптацію циган на території України.
5. Хто є
уособленням грубої, обмеженої особи, чиїм єдиним прагненням є сите життя (за
повістю «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського)?
А Марічка; Б рід Гутенюків; В мольфар Юра; Г Іван; Д Палагна.
А Марічка; Б рід Гутенюків; В мольфар Юра; Г Іван; Д Палагна.
6. Що символізує
останній танець перед від’їздом головного героя новели
«Камінний хрест»?
А)
Трагізм та розпач; В) здоров’я
та силу;
Б)
щастя та вічність; Г)
досвід та енергію.
7. Новела
«Intermezzo» — це роздуми М. Коцюбинського про:
А призначення митця;
Б кохання;
В втому й розчарування;
Г захист природи;
Д зустріч із селянином.
8. Вкажіть мотиви оповідання М.
Коцюбинського «Intermezzo»( 4 відповіді):
1 виступ проти ренегатства і занепадницьких настроїв у часи реакції;
2 заклик до спокою та примирення із становищем, що склалося;
3 вираження ідеї служіння митця народові;
4 думка, що митець повинен бути незалежним від суспільства, жити серед природи;
5 заклик до боротьби проти царизму;
6 заклик створити справедливий суспільний лад;
7 заклик молоді вчитися, щоб бути свідомими громадянами.
1 виступ проти ренегатства і занепадницьких настроїв у часи реакції;
2 заклик до спокою та примирення із становищем, що склалося;
3 вираження ідеї служіння митця народові;
4 думка, що митець повинен бути незалежним від суспільства, жити серед природи;
5 заклик до боротьби проти царизму;
6 заклик створити справедливий суспільний лад;
7 заклик молоді вчитися, щоб бути свідомими громадянами.
9. Образи-символи
у творах Василя Стефаника.
Життя та творчість Михайла
Коцюбинського, Василя Стефаника
Варіант 6
1. Іван Дідух не кидав того
«тєжкого» горба, який забирав усі його сили, бо це:
а) відрада у
скруті; б) подарунок батьків; в) засіб існування; г) улюблена справа.
2. Події в
новелі «Кам’яний хрест» В. Стефаника відбуваються
А за часів кріпаччини
Б після скасування кріпосного права
В наприкінці 19 – на початку 20 ст. Г під час Першої світової війни
Д після більшовицького перевороту
3. Образ хреста символізує (В. Стефаник «Камінний хрест»)...
А
Страдницьку долю селянина. Б Набожність
селян.
В Місце
історичних подій. Г Тугу за
рідним краєм.
4. Пейзажі,
створені М. Коцюбинським у літературних творах, за творчою манерою нагадують
малярські роботи:
А українських реалістів; Б російських передвижників; В французьких імпресіоністів; Г німецьких експресіоністів; Д українських іконописців.
А українських реалістів; Б російських передвижників; В французьких імпресіоністів; Г німецьких експресіоністів; Д українських іконописців.
5. Що М. Коцюбинський
відображає у творі «Тіні забутих предків»?
А своєрідність міфологічного світовідчуття і світосприймання гуцулів;
Б особливості сприйняття світу степовиками; В життя селян Волині у повній гармонії з природою; Г своєрідність світовідчуття галичан; Д адаптацію циган на території України.
А своєрідність міфологічного світовідчуття і світосприймання гуцулів;
Б особливості сприйняття світу степовиками; В життя селян Волині у повній гармонії з природою; Г своєрідність світовідчуття галичан; Д адаптацію циган на території України.
6. Новела
«Intermezzo» М. Коцюбинського присвячена
А «Тіням забутих предків» Б «Цвітові яблуні» В кононівським полям
А «Тіням забутих предків» Б «Цвітові яблуні» В кононівським полям
Г Лесі
Українці Д дружині
7.
Новела «Intermezzo» А життєва
Б пригодницька В фантастична Г автобіоірафічна Д документальна
8. Установіть відповідність («Тіні забутих
предків» М. Коцюбинського).
|
Герой
|
Репліка
|
|
1
Іван
|
А
Нічьо!.. Ти меш,сарако, вівчарити, я му сіно роби ти. Вилізу на копицу та й
си подивлю в гори на полонинку, а ти мені затрембітай…
|
|
2
Марічка
|
Б
Навіки слава!.. Тепер маєм живий вогонь, а доки ме
він горіти, ні звір, ні сила нечиста не озьмеся маржини та й нас, ирщених… |
|
3
Палагна
|
В
Ага! Ти так!.. То я мушу тебе заклинати. Я заклинаю вас, громи й громовенята,
тучі і тученята, я розганяю тебе, фортуно, наліво, на ліси й води…
|
|
4
Юра
|
Г
Чому не заговориш до мене, чому не поглянеш, не позавиваєш мозолі на моїх
пучках? А в котру онь доріжку вибираєшся… відки виглядати маю тебе?
|
|
Д
Ще кривий!.. Ще сліпий!.. Го-го! Як танцювати, то танцювати… Я ще заграю до
танцю… Ти ще такої не чув, небоже…
|
9. Проблематика новел Василя Стефаника
Немає коментарів:
Дописати коментар