середа, 20 вересня 2017 р.

9 клас Контрольна робота №1 Усна народна творчість (родинно-побутові пісні, балади)

9 клас
Контрольна робота №1
Усна народна творчість (родинно-побутові пісні, балади)
Варіант 1
Завдання 1-4 стосуються уривка з художнього твору. Вони  мають по чотири варіанти відповіді, серед яких один правильний. Прочитайте уривок із художнього твору та виконайте 1-4 завдання.
Пісня та мила, пісня та люба,
Все про кохання, все про любов,
Як ми любились та й розійшлися,
Тепер ми зійшлися навіки знов.
1.     Наведений уривок має ознаки пісні
А. календарно-обрядової
Б. суспільно-побутової
В. родинно-побутової
Г. коломийки
2. Це уривок із твору
              А. «Ой під вишнею, під черешнею»
              Б. «Місяць на небі, зіроньки сяють»
               В. «Цвіте терен, цвіте терен»
                Г. «Сонце низенько»
3. Епітети наявні в рядку
А. першому 
Б. другому
В. третьому
Г. четвертому
4. Провідний мотив твору, з якого взято уривок,-
А. зрада коханого й розлучення навіки
Б. уславлення народних пісень про кохання
В. торжество кохання попри тимчасову розлуку
Г. розлука як велика трагедія в житті закоханих
5. Метаморфоза, трагічний конфлікт, фантастичні елементи, романтичний колорит – ознаки
А. думи
Б. байки
В. балади
Г. родинно-побутової пісні
6. У народних піснях і баладах найбільш уживаним є службове слово
А. ах
Б. ай
В. ой
Г. ну
7. У творі «Ой на горі вогонь горить» наявні образи
А. криниці, перелази, хустини
Б. терену, кріселечка, сонця
В. коня, ворона, китайки
Г. місяця, човна, зорі
Завдання 8 – 9 передбачають встановлення відповідності.
8. Установіть відповідність
  1.  «Хто в любові не знається, той горя не знає»            А. «Ой під вишнею, під        _                                                                                                      черешнею»
2.     «Битиме мати, знатиму за що                                   Б. «Місяць на небі,                                                                                                                                                             _                                                                        _зіроньки сяють»
За тебе, серденько, не за ледащо»                   В. «Цвіте терен, цвіте терен»
3.     «А я сам не піду, І тебе не пущу,
Бо ти мене старого                                                  Г. «Сонце низенько»                                                                   
 Покинути хочеш.                                            Д. «Ой на горі вогонь горить»
4.     «Узяв собі паняночку,
 в чистім полі земляночку»
9. Установіть відповідність
Художній засіб                                                                          Приклад
1.     Порівняння                              А.  Цвіте терен, цвіте терен, а цвіт опадає. Хто в           
2.     персоніфікація                                любові не знається, той горя
3.     пестлива лексика           Б. Ой очі, очі, очі дівочі, темні, як нічка, ясні, як день
4.     художній паралелізм   В. Ой вийди, вийди, серденько Галю, Серденько,    _______________________рибонько, дорогий  кришталю!
                  Г. Ой завернуся та умиюся , на свою милую хоч подивлюся.
                          Д. А в головах ворон кряче, а в ніженьках коник плаче
10. У чому, на вашу думку, полягає секрет популярності пісні «Цвіте терен, цвіте терен». Якою ви бачите ліричну героїню цього твору? Поясніть пестливі слова в пісні. У якій життєвій ситуації в наші дні українці співають цю пісню?

Контрольна робота №1
Усна народна творчість (родинно-побутові пісні, балади)
Варіант 2
Завдання 1-4 стосуються уривка з художнього твору. Вони  мають по чотири варіанти відповіді, серед яких один правильний. Прочитайте уривок із художнього твору та виконайте 1-4 завдання.
Де матінка плаче.
Там Дунай розлився;
Де плаче сестриця,
Там слізок криниця;
1.      Це уривок із твору
А. «Ой летіла стріла»
   Б. «Місяць на небі, зіроньки сяють»
               В. «Цвіте терен, цвіте терен»
                Г. «Сонце низенько»
2. В уривку наявний художній засіб
А. персоніфікація
Б. фразеологізм
В. гіпербола
Г. епітет
3. Провідним мотивом твору, з якого взято уривок ,є 
 А. зрада коханого й розлучення навіки
Б. уславлення народних пісень про кохання
В. сумні проводи хлопця у військовий похід
Г. страждання матері, сестри, дружини за загиблим хлопцем
4. Жанр твору, з якого взято уривок,-
А. дума
Б. пісня
В. байка
Г. балада
5. Нерозділене кохання дівчини до хлопця, який поїхав «іншої шукати»,- провідний мотив твору
А. «Ой летіла стріла»
 Б. «Місяць на небі, зіроньки сяють»
 В. «Цвіте терен, цвіте терен»
 Г. «Сонце низенько»
6. Три зозулі, що уособлюють образи матері, дружини й сестри загиблого хлопця, оспівано у творі
А. «Ой летіла стріла»
 Б. «Місяць на небі, зіроньки сяють»
 В. «Цвіте терен, цвіте терен»
 Г. «Сонце низенько»
7. Не ознакою народної пісні
А. рефрен
Б. задушевність
В. художній паралелізм
Г. індивідуальний стиль
8. Установіть відповідність
1. «Місяць на небі, зіроньки сяють»  А. вірність, чесність у коханні й ніжність
2. «Цвіте терен, цвіте терен»               Б. нерозділене кохання, адже милий поїхав
3. «Сонце низенько»                                іншої шукати
4. «Ой летіла стріла»                             В. торжество кохання, попри тимчасову
5. «Ой на горі вогонь горить»                    розлуку молодої пари
                                                                 Г. страждання матері, сестри, дружини за
                                                                        загиблим хлопцем
                                         Д. уславлення мужності і відданості козаків-захисників
9. Поєднайте художні засоби, вжиті в баладах, з їхніми назвами.
1. Як сива голубка                                                          А. повтори
2. В чистім полі                                                                Б. епітет
3.     А за ним, а за ним                                                  В. вигук
4.     Рученьки                                                               Г. постійний епітет
5.     Миленька                                                              Д. метафора
6.     Коню                                                                     Е. зменшено-пестливі слова
7.     Взяв собі паняночку, в чистім полі земляночку
8.     Ой


10.Доведіть, що балада – ліро-епічний жанр. Який момент у сюжеті балади «Ой летіла стріла» став для вас несподіваним? Які символи використано в ній?

2 коментарі: