за підручником О.
М. Авраменко
ОРІЄНТОВНИЙ
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
9 КЛАС
(2017 рік)
№ з/п
|
К-сть годин
|
Дата
|
Тема уроку
|
Тип уроку
|
|
І семестр
|
|||||
1
|
1
|
|
Вступ
Роль і місце
літератури в житті нації. Творча індивідуальність митця
|
ВНМ[i]
|
|
2
|
1
|
|
Усна народна творчість
Культ
романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях “Місяць на небі, зіроньки сяють”, “Цвіте терен, цвіте терен”
|
ВНМ
|
|
3
|
1
|
|
Традиційна
символіка в родинно-побутових піснях “Сонце
низенько”, “Ой під вишнею, під черешнею”. Види родинно-побутових пісень
ТЛ: народна пісня
|
ВНМ
|
|
4
|
1
|
|
Українська
народна балада “Ой летіла стріла”,
її сюжетні й стильові особливості
|
ВНМ
|
|
5
|
1
|
|
Образи народної
балади “Ой на горі вогонь горить”.
Класифікація балад
ТЛ: балада
|
ВНМ
|
|
6
|
1
|
|
Особливості
декламування народних балад (виразне
читання балад напам’ять)
|
ВЧ
|
|
7
|
1
|
|
КР № 1. “Усна народна творчість
(родинно-побутові пісні, українські народні балади)” (тест)
|
ОЗ
|
|
8
|
1
|
|
Давня література
Українська середньовічна література ХІ-ХV ст.
Найдавніші
рукописні книги Київської Русі (Остромирове
Євангеліє, Ізборник Святослава)
|
ВНМ
|
|
9
|
1
|
|
Перекладна
література. Біблія як святе письмо
й художній текст (Вавилонська вежа,
Легенда про Мойсея)
|
ВНМ
|
|
10
|
1
|
|
Християнська мораль
у Притчі про блудного сина
ТЛ: притча
|
ВНМ
|
|
11
|
1
|
|
Пам’ятки
оригінальної літератури княжої Русі-України
Літописи як
історико-художні твори. Зміст “Повісті
минулих літ” (загальний огляд)
|
ВНМ
|
|
12
|
1
|
|
Моральні
цінності “Поученія Володимира
Мономаха”. Особливості Києво-Печерського
патерика (загальний огляд)
ТЛ: літописи
|
ВНМ
|
|
13
|
1
|
|
“Слово про похід Ігорів” – перлина
українського ліро-епосу. Історична основа твору, переклади й переспіви,
питання авторства
ТЛ: ліро-епіка
|
ВНМ
|
|
14
|
1
|
|
Особливості
композиції “Слова про похід Ігорів”. Образи руських князів та Ярославни. Ідея
патріотизму
|
ВНМ
|
|
15
|
1
|
|
Українська література доби Ренесансу й бароко
Розвиток
книгодрукування. Іван Вишенський, Іван Величковський, Семен Климовський –
видатні діячі української культури (оглядово)
ТЛ: Ренесанс, бароко
|
ВНМ
|
|
16
|
1
|
|
Загальні
відомості про козацькі літописи Самовидця, Г. Граб’янки, С. Величка та “Історію русів”. Вертеп
як вид лялькового театрального дійства (оглядово)
|
ВНМ
|
|
17
|
1
|
|
Життя і
творчість Григорія Сковороди, його
християнські морально-етичні ідеали
|
ВНМ
|
|
18
|
1
|
|
Ідея “сродної”
праці в байці “Бджола та Шершень”.
Повчальний характер і художні особливості збірки “Байки Харківські”
|
ВНМ
|
|
19
|
1
|
|
Викриття
суспільних вад у пісні “Всякому місту
– звичай і права”. Свобода як найвища цінність у вірші “De libertate”
|
ВНМ
|
|
20
|
1
|
|
Ритмомелодика
творів Г. Сковороди (виразне читання
напам’ять пісні “Всякому місту – звичай і права”)
|
ВЧ
|
|
21
|
1
|
|
Контрольний твір на одну з тем (давня
література): “Образ руської землі в «Слові про похід Ігорів»”; “Чи актуальні християнські цінності в
сучасному світі інформаційних технологій?” (на прикладах з Біблії);
“Доведіть, що світ «ловив» Сковороду, та не «спіймав»”
та ін.
|
РМ, ОЗ
|
|
22
|
1
|
|
Нова українська література
Літературний
процес наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. Основні художні напрями
(класицизм, романтизм, початкові форми реалізму тощо)
|
ВНМ
|
|
23
|
1
|
|
Творчість Івана Котляревського – новий етап у
розвитку національного самоусвідомлення. І. Котляревський як драматург і
театральний діяч
|
ВНМ
|
|
24
|
1
|
|
Історія появи “Енеїди”. Національний колорит,
зображення життя всіх верств суспільства в поемі. Жанрові особливості
ТЛ: алюзія, бурлеск, пародія, травестія
|
ВНМ
|
|
25
|
1
|
|
Герої поеми
“Енеїда”. Бурлескний гумор, народна українська мова
|
ВНМ
|
|
26
|
1
|
|
Соціально-побутова
драма “Наталка Полтавка” – перший
твір нової української драматургії. Композиція, сюжет. Сценічне життя твору.
|
ВНМ
|
|
27
|
1
|
|
Колоритні образи
драми “Наталка Полтавка”. Образ Наталки як уособлення найкращих рис
української жінки
|
ВНМ
|
|
28
|
1
|
|
Григорій Квітка-Основ’яненко – батько
української прози. Життя і творчість письменника
|
ВНМ
|
|
29
|
1
|
|
“Маруся” – перша українськомовна повість нової
української літератури, взірець сентименталізму. Гуманізм та християнські
ідеали, етнографічне тло твору
ТЛ: сентименталізм
|
ВНМ
|
|
30
|
1
|
|
Художнє
розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень у повісті
“Маруся”. Втілення морального й естетичного ідеалів в образі Марусі
|
ВНМ
|
|
31
|
1
|
|
Література українського романтизму
Ідейно-художні
особливості романтизму. Поети-романтики (загальний
огляд) Вічна тема кохання в баладі Петра
Гулака-Артемовського “Рибалка”. Засоби романтичного зображення
ТЛ: романтизм
|
ВНМ
|
|
32
|
1
|
|
Образи вірша Євгена Гребінки “Човен”. Пісенна
лірика поета
ТЛ: романс
|
ВНМ
|
|
33
|
1
|
|
КР № 2. “Нова українська література (творчість
І. Котляревського, Г.
Квітки-Основ’яненка, поетів-романтиків)” (тест)
|
ОЗ
|
|
34
|
1
|
|
Література
рідного краю
|
ВНМ
|
|
ІІ семестр
|
|||||
35
|
1
|
|
Урок
позакласного читання (тема – на розсуд
учителя)
|
ПЧ
|
|
36
|
1
|
|
Життя і
творчість Миколи Гоголя
|
ВНМ
|
|
37
|
1
|
|
Сюжет повісті М.
Гоголя “Тарас Бульба”. Внутрішній
епічний розмах твору
|
ВНМ
|
|
38
|
1
|
|
Піднесено-героїчний
образ головного героя повісті “Тарас Бульба”. Колізія морального й
національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби
|
ВНМ
|
|
39
|
1
|
|
Контрольний твір на одну з тем: “Втілення
козацьких чеснот в образі Тараса Бульби”; “Характеристика братів Остапа й
Андрія”; “Обов’язок перед рідним краєм чи пристрасне кохання?”
|
РМ, ОЗ
|
|
40
|
1
|
|
Урок
позакласного читання (тема – на розсуд
учителя)
|
ПЧ
|
|
41
|
1
|
|
Життя і
творчість Тараса Шевченка –
геніального поета, мислителя, пророка національного відродження в Україні
|
ВНМ
|
|
42
|
1
|
|
Рання творчість
Т. Шевченка. Твори баладного та елегійного жанрів “Причинна”, “Думи мої...”
|
ВНМ
|
|
43
|
1
|
|
“Іван Підкова”,
“Тарасова ніч”, “Гайдамаки” – твори історичної тематики (оглядово). Вісь неперервності історичного часу в посланні “До Основ’яненка”
ТЛ: послання
|
ВНМ
|
|
44
|
1
|
|
Національна
проблематика періоду “Трьох літ”. Поема (“комедія”) “Сон” і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний
прийом “сну” у творі
|
ВНМ
|
|
45
|
1
|
|
Протистояння
імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості в поемі
Т. Шевченка “Сон”. Сатиричний характер поеми
ТЛ: гротеск, контраст, умовність
|
ВНМ
|
|
46
|
1
|
|
Ритмомелодика
поеми Т. Шевченка “Сон” (“У всякого своя доля..”) (виразне читання напам’ять уривка з поеми “Сон”)
|
ВЧ
|
|
47
|
1
|
|
Пристрасний
відгук на загарбницьку імперську політику в поемі Т. Шевченка “Кавказ”. Тема національно-визвольної боротьби
|
ВНМ
|
|
48
|
1
|
|
Неприйняття
насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн – узагальнена ідея
поеми “Кавказ”
|
ВНМ
|
|
49
|
1
|
|
Викриття
конформізму значної частини української еліти в посланні Т. Шевченка “І мертвим, і живим, і ненарожденним...” Тема “землячків” у
посланні
|
ВНМ
|
|
50
|
1
|
|
Настроєві
інтонації (суперечка, пересторога, погроза, заклик) послання “І мертвим, і
живим, і ненарожденним...” (виразне
читання напам’ять уривка)
|
ВЧ
|
|
51
|
1
|
|
Вічна тема
матері й сина у творах Т. Шевченка “Катерина”,
“Наймичка”, “У нашім раї на землі...”
|
ВНМ
|
|
52
|
1
|
|
Різні типи
втілення теми жіночої долі: романтичний (“Катерина”), реалістично-побутовий
(“Наймичка”)
|
ВНМ
|
|
53
|
1
|
|
Трагедія
жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі в
поезії “У нашім раї на землі...” Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю
|
ВНМ
|
|
54
|
1
|
|
Лірика Т.
Шевченка періоду арешту, заслання і після повернення з нього. Мотиви поезії “Доля” (1958)
ТЛ: ліричний герой, лірична медитація
|
ВНМ
|
|
55
|
1
|
|
Риси
автобіографізму в образі ліричного героя поезії “Росли укупочці, зросли...” Ностальгія за ідилією родинного життя
|
ВНМ
|
|
56
|
1
|
|
Інтонаційні
особливості поезій Т. Шевченка (виразне
читання напам’ять вірша “Доля”)
|
ВЧ
|
|
57
|
1
|
|
Біблія в житті
Т. Шевченка. Світле пророцтво поета в переспіві “Ісаія. Глава 35”
ТЛ: псалом
|
ВНМ
|
|
58
|
1
|
|
Світова велич Т.
Шевченка. Вплив поета на літератури інших народів
|
ВНМ
|
|
59
|
1
|
|
КР № 3. Творчість Т. Шевченка (тест)
|
ОЗ
|
|
60
|
1
|
|
Урок
позакласного читання (тема – на розсуд
учителя)
|
ПЧ
|
|
61
|
1
|
|
Життя і
творчість Пантелеймона Куліша –
відомого письменника, першого українського професійного літературного
критика, перекладача
|
ВНМ
|
|
62
|
1
|
|
“Чорна рада” П. Куліша – перший українськомовний історичний
роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа твору й авторська уява
в ньому
ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман
|
ВНМ
|
|
63
|
1
|
|
Динамічний
інтригуючий сюжет роману “Чорна рада”. Непросте життя та романтичні пригоди
головних героїв
|
ВНМ
|
|
64
|
1
|
|
Загальнолюдські
риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю
та обов’язку в романі “Чорна рада”
|
ВНМ
|
|
65
|
1
|
|
Життя і творча
діяльність Марка Вовчка. Тема
народного життя в повісті “Інститутка”
|
ВНМ
|
|
66
|
1
|
|
Антилюдяна суть
кріпосництва та солдатчини в повісті “Інститутка”. Образи персонажів – людей
із народу та панночки
ТЛ: реалізм
|
ВНМ
|
|
67
|
1
|
|
КР № 4. Творчість П. Куліша й Марка Вовчка (тест)
|
ОЗ
|
|
68
|
1
|
|
Література
рідного краю
|
ВНМ
|
|
69
|
1
|
|
Урок
позакласного читання (тема – на розсуд
учителя)
|
ПЧ
|
|
70
|
1
|
|
Бесіда про
вивчені протягом року твори, що викликали найбільшу зацікавленість
|
ПУ, РМ
|
[i]
Скорочення:
ВНМ –
вивчення нового матеріалу;
ПЧ –
позакласне читання;
ОЗ – облік
знань (контрольна робота);
ПУ –
повторення й узагальнення;
РМ –
розвиток мовлення;
ВЧ –
виразне читання.
Немає коментарів:
Дописати коментар